Gdzie sport łączy się z biznesem

08.03.23Utworzono
/uploads/assets/4868/SportBiz Summit.jpg
Za nami prestiżowe wydarzenie branży marketingu sportowego, biznesu i sponsoringu. SportBiz Summit to z jednej strony konferencja, panele dyskusyjne, a z drugiej przestrzeń networkingowa mająca na celu integrację polskich firm inwestujących w sport, organizacji branżowych i sportowców. W Warszawie pojawili się przedstawiciele różnych związków sportowych, klubów, a także sami sportowcy. Nas, czyli FOGO Futsal Ekstraklasy również nie mogło tam zabraknąć.

W tym roku organizatorzy skupili się na technologii i innowacyjności w sporcie, oferując tym samym kompleksowy wgląd w najnowsze trendy w branży sportowej w Polsce i zagranicą. W ciągu dwóch dni eksperci całej Europy opowiedzieli o skutecznych rozwiązaniach, które pomogły im usprawniać swoje kluby i organizacje. Na wydarzeniu, czy to w roli prelegentów, czy słuchaczy obecni byli przedstawiciele Polskiego Związku Narciarskiego, PGNiG Superligi, Polskiego Związku Koszykówki oraz piłkarskiej Ekstraklasy, a także osoby zarządzające klubami takimi jak Panthers Wrocław, Warta Poznań, Dziki Warszawa czy WKS Śląsk Wrocław – koszykówka. W tym miejscu również należy wymienić przykładowe firmy: PRESS Service Monitoring & More, ORLEN OIL, PKN ORLEN, Superbet, Google, TVCOM.pl, LiveU itd.

 

- Jesteśmy organizacją stawiającą na rozwój. Na bieżąco podpatrujemy rozwiązania z naszego sportowego podwórka, a także trendy panujące w Europie i nawet na świecie. Taka konferencja była doskonałą okazją właśnie do wymiany doświadczeń, poznania praktycznych rozwiązań oraz inspiracji. Jesteśmy świadomi jak szybko zmienia się świat sportu, dlatego chcemy być na bieżąco. Oprócz ciekawych prelekcji podczas tego typu wydarzeń mieliśmy okazję do spotkania kluczowych osób w polskim sporcie, poznania nowych twarzy i nawiązania ciekawych kontaktów, które kto wie, może będą zalążkiem do współpracy – powiedział Prezes FOGO Futsal Ekstraklasy, Paweł Mrozkowiak

 

Podczas paneli dyskusyjnych zostały poruszone tematy takie jak:

- Czy sponsoring jest efektywnym narzędziem do realizowania celów biznesowych?

- Które inwestycje w sport są najbardziej opłacalne? Ranking wartości medialnej dyscyplin sportu w Polsce.

- Sport skutecznym narzędziem w marketing mixie. Business case’y.

- Nowoczesne doświadczanie sportu – narzędzia, kierunki, możliwości.

- Widz przyszłości. Konsumowanie widowisk sportowych – co nas czeka?

 

W takim razie jakie są przykładowe wnioski i dokąd zmierza sport według ekspertów? Jak zaznaczył Sebastian Bykowski, Prezes Zarządu PSMM, żyjemy w czasach gdzie coraz popularniejsza jest sztuczna inteligencja. Sport jest piękny za to, że jego głównym czynnikiem jest czynnik ludzi. Storytelling, wartości, zasady to wszystko tutaj znajdziemy. Inwestycja w marketing sportowy, jest bardziej efektywna niż tradycyjna reklama. Natomiast Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport podkreślił, że aktualnie „królują” ekrany typu Smart TV. TVP Sport to nie tylko kanał, a cały projekt. Zmienia się kontekst oglądania meczu, sposób konsumpcji i dystrybucji mediów. Widzem sportowym jest właściwie każdy, a to oznacza, że organizacje, kluby, telewizje powinny dobierać treści pod różne kanały komunikacji. Wszyscy za to mówili jednym głosem na temat przemysłu czasu wolnego. Kluby oraz sportowcy walczą i będą walczyli o zainteresowanie kibiców. Teraz sport konkuruje nie tylko między sobą, tj. między różnymi dyscyplinami sportowymi, a rywalizuje z innymi rozrywkami (np. popularnymi serwisami streamingowymi).

 

Na koniec pozostaje zachęcić kibiców do oglądania na żywo oraz na ekranach telewizorów lub komputerów meczów FOGO Futsal Ekstraklasy. Emocje oraz idealny sposób na spędzenie wolnego czasu gwarantowany!